28 март 2011

СКИПТЪР

====================
Здравейте, приятели!

Поради големия интерес към ШКОЛАТА ЗА ЕЛИТНИ КОМАНДОСИ /ВЕРОУЧЕНИЕ ЗА НАПРЕДНАЛИ :)/, си позволявам да Я ПРОМОТИРАМ.

Запознатите с ВОЕННАТА ДИСЦИПЛИНА знаят, че ТЯ се придобива най-вече на ПЛАЦДАРМА. Та кой ще е НАШИЯТ ПЛАЦДАРМ? Ще го намерите в книжарниците с богословска литература: "ВЯРА, НАДЕЖДА, ЛЮБОВ", автори - Макариополски епископ д-р Николай и Архимандрит д-р Серафим, 1994 г, издадена от Църковно-обществено сдружение "Екзарх Антим I", гр. Видин - "Едно цялостно, синтезирано и богословски ерудирано изложение на Светата православна вяра".

Да започнем СТРОЕВАТА ПОДГОТОВКА на НАШИЯ ПЛАЦДАРМ!

РАВНИС! МИРНО! ХОДОМ МАРШ! ЛЕВИ! ДЕСНИ! СТОЙ! КРЪГОМ!

НО АКО ВСЕКИ ЕДИН ТРЪГНЕ ДА МАРШИРУВА С КОЙТО СИ ИСКА КРАК, В КОЯТО СИ ИСКА ПОСОКА, БЕЗ РАВНЕНИЕ, МОЖЕ ЛИ ДА ГОВОРИМ ЗА КОМАНДА /НЕ ЗАПОВЕД!/ ВЪОБЩЕ?

КОЙТО ТРЪГНЕ С ПОГРЕШНИЯ КРАК Е НАРУШИТЕЛ НА УСТАВА. КОЙТО НЕ ИЗПЪЛНЯВА ДАДЕНА КОМАНДА /ЗАПОВЕД/, А СВОЕВОЛНИЧИ, НЕ СЕ ПОДЧИНЯВА НА КОМАНДИРА И ОСПОРВА ЗАПОВЕД НА ВИСШЕСТОЯЩ.

ЕТО ЧЕ ДОСТИГНАХМЕ ДО УСТАВА - КРЕПИТЕЛ НА РЕДА. АКО УСТАВЪТ КАЗВА, ЧЕ ПРИ МАРШИРОВКА СЕ ТРЪГВА С ДЕСЕН КРАК, ТРЯБВА ДА СЕ ТРЪГНЕ С ДЕСЕН КРАК. НО НЯКОЙ, НЕПОДЧИНЯВАЩ СЕ НА УСТАВА, ЩЕ КАЖЕ: АЗ ПЪК ЩЕ ТРЪГНА С ЛЕВИЯ КРАК! ДРУГ ТАКЪВ МОЖЕ ДА КАЖЕ: АЗ ПЪК ЩЕ СТОЯ НА ЕДНО МЯСТО! А ТРЕТИ МОЖЕ ДА КАЖЕ: ЩЕ СКАЧАМ КАТО ЗАЕК! ДРУГ МОЖЕ ДА СЕ ПРЕКАМБИЛНЕ НА РЪЦЕ, ДРУГ ДА СЕ ТЪРКАЛЯ ПРЕЗ ГЛАВА, ДРУГ НА КОЛЕЛО /РЪЦЕ И КРАКА/, ДРУГ ДА НАПРАВИ ШПАГАТ...

ПРАВИЛНИК И КРИВИЛНИК /ТАЗИ ДУМА МИ ХРУМНА СЕГА/. ПРАВА ВЯРА И КРИВА ВЯРА. На стр. 382-383 на "ВЯРА, НАДЕЖДА, ЛЮБОВ" е застъпен въпросът за ЕРЕСТА.

ГОРДОСТТА Е НАЧАЛОТО НА ВСЯКА ЕРЕС, ЗАТОВА СМИРЕНИЕТО Е СКИПТЪР В РЪЦЕТЕ НА ВЕРНИТЕ, ИМАЩИ ПОСЛУШАНИЕ КЪМ СВ. ОТЦИ НА СВ. ЦЪРКВА. НО ИНТЕРЕСНО ЗАЩО В СЛЕДВАЩАТА ТЕМА ПРАВОСЛАВНИТЕ СЕ УДРЯТ В ГЪРДИТЕ КАТО ПОЗНАТИЯ НИ ФАРИСЕЙ ОТ ОНАЗИ ПРИТЧА И ВИКАТ: БОЖЕ, БЛАГОДАРИМ ТИ, ЧЕ НЕ СМЕ КАТО ТИЯ МИТАРИ, ПРОТЕСТАНТИТЕ И КАТОЛИЦИТЕ! /"Православието е истинската Христова Църква", стр. 383-385/

ВМЕСТО ПРОТЕСТАНТИТЕ ДА БЪДАТ ПОТУПАНИ БРАТСКИ ПО РАМОТО, ЧЕ РАЗУЧАВАТ ДЕН И НОЩ СВ. ПИСАНИЕ И ЗАРАЗЯВАТ СЪС СВОЯ ЕНТУСИАЗЪМ ГОЛЯМ БРОЙ ЛЕНИВЦИ ОТСРЕД ПРАВОСЛАВНИТЕ, КОИТО ДОРИ НЕ СА ПРОЧЕЛИ ЕДНА СВЕТООТЕЧЕСКА КНИГА /КАКТО ПРОЛИЧАВА ПРИ ПРОВЕРКА/, ИЗКЛЮЧАЯ НЯКОЯ ДИПЛЯНКА, СГЛОБЕНА В ЗОГРАФСКИЯ МАНАСТИР, ДА НЕ ГОВОРИМ, ЧЕ ПРАВОСЛАВНИТЕ МАСОВО НЕ ПОЗНАВАТ СВ. ПИСАНИЕ, ОСВЕН ОПРЕДЕЛЕНИ ПАСАЖИ ОТ СТАРИЯ И НОВИЯ ЗАВЕТ, ЧУТИ НА СВ. ЛИТУРГИЯ, ПРОТЕСТАНТИТЕ БИВАТ ЗАКЛЕЙМЯВАНИ КАТО МЪТЕЩИ ГЛАВИТЕ НА ПРАВОСЛАВНИТЕ.

ГОЛЯМА ЛЪЖА Е ТАЗИ, ЧЕ НЯКОЙ МОЖЕ ДА СТАНЕ ОРТОДОКСАЛЕН С ТОПВАНЕ В ЛЕГЕН С ВОДА. БЕЗ ПОЗНАВАНЕ НА СВ. ПРЕДАНИЕ "ПРАВОСЛАВНИТЕ" СИ ОСТАВАТ ПО ДУХ НЕОРТОДОКСАЛНИ, ЗАЩОТО БЕЗ СВ. ПРЕДАНИЕ СВ. ПИСАНИЕ Е ЕДИН ЛАБИРИНТ, КЪДЕТО СЕ ЗАПЛИТАТ ВСИЧКИ ВИСОКОУМЦИ И НЯМА МЪРДАНЕ ОТ ТАЗИ КАТАКОМБА, ПОРОДИЛА СЕ В ПРЕВРАТНОТО ТЪЛКУВАНЕ НА СВ. ПИСАНИЕ. БЕЛЕЯТ СЕ ЧЕРЕПИ И КОСТИ... ПОДАВАТ ГЛАВА ОТ ХИЛЯДОЛЕТИЯТА И СТРЯСКАТ С ЕХИДНИЯ СИ МЪРТВЕШКИ СМЯХ...

"НИЕ СМЕ ЧЕСТИТИ", ЗАКЛЮЧАВАТ ПРАВОСЛАВНИТЕ.


НИЕ, СКЪПИ ПРИЯТЕЛИ, НЕКА ИЗВИКАМЕ КЪМ БОГА КАТО МИТАРЯ: БОЖЕ, БЪДИ МИЛОСТИВ КЪМ НАС, ГРЕШНИТЕ...

АКО ОБЪРНЕМ ОЧИ И СЕ ВГЛЕЖДАМЕ ВЪВ ВЪТРЕШНОСТТА СИ, И ПОГЛЕДНЕМ ДЪЛБИНИТЕ НА СВОЯТА СЪВЕСТ, И ВИДИМ СВОЯ НЕЧИСТ УМ И ПОМРАЧЕНОТО СИ СЪРЦЕ, И ОСЪЗНАЕМ СВОЯТА ОТДАЛЕЧЕНОСТ ОТ ЕМАНУИЛ /БОГ Е С НАС/, НИМА НЯМА ДА ВИКАМЕ КЪМ БОГА КАТО ДАВИДА:

"1 (За първия певец, псалом на Давида, когато пророк Натан дойде при него, след като беше влязъл той при Витсавия.)
Смили се за мене, Боже, според милосърдието Си; Според множеството на благите Си милости изличи беззаконията ми.
2 Измий ме съвършено от беззаконието ми, И очисти ме от греха ми.
3 Защото престъплението си аз признавам, И грехът ми е винаги пред мене.
4 На Тебе, само на Тебе, съгреших, И пред Тебе сторих това зло; Признавам това, за да бъдеш оправдан, когато говориш, И да излезеш непорочен, когато съдиш.
5 Ето родих се в нечестие, И в грях ме зачна майка ми.
6 Ето, понеже желаеш искреност вътре в човека, Научи ме мъдрост в скришното на сърцето ми.
7 Поръси ме с исоп, и ще бъда чист; Измий ме, и ще стана по-бял от сняг.
8 Дай ми да чуя радост и веселие, За да се зарадват костите, които си строшил.
9 Отвърни лицето Си от греховете ми. И всичките ми беззакония изличи.
10 Сърце чисто сътвори в мене, Боже, И дух постоянен обновявай вътре в мене,
11 Да не ме отхвърлиш от присъствието Си, Нито да отнемеш от мене Светия Си Дух.
12 Повърни ми радостта на спасението Си: И освобождаващият Дух нека ме подкрепи.
13 Тогава ще науча престъпниците на Твоите пътища, И грешници ще се обърнат към Тебе.
14 Избави ме от виновността за кръвта, Боже, Боже на спасението ми; И езикът ми ще пее високо за Твоята правда.
15 Господи, отвори устните ми; И устата ми ще разгласят Твоята хвала.
16 Защото не щеш да Ти принеса жертва; Всеизгаряния не Ти са угодни.
17 Жертви на Бога са дух съкрушен; Сърце съкрушено и разкаяно, Боже, Ти няма да презреш.
18 Стори добро на Сион според благоволението Си; Съгради стените на Ерусалим.
19 Тогава благоволението Ти ще бъде в жертви на правда, В приноси и всеизгаряния; Тогава ще принасят юнци на олтара Ти." /Псалми 51:1-19, Покаен псалом (50-ти)/.

НО КОГАТО УМЪТ НИ Е ЧИСТ И СЪРЦЕТО СВЕТЛО, ТОГАВА СМЕ ЧЕСТИТИ - БОГ Е С НАС И НАШИЯТ СЪД Е ПРАВЕДЕН. АКО СМЕ ИЗВАДИЛИ ГРЕДАТА ОТ НАШЕТО ОКО - НЕЧИСТИЯТ СИ УМ И ПОМРАЧЕНОТО СИ СЪРЦЕ - ТОГАВА ДА БЛАГОДАРИМ НА БОГА, ЧЕ НИ Е ВДИГНАЛ, ОТ БЕЗЗАКОННИЦИ НИ Е НАПРАВИЛ ПОД ЗАКОНА. ДА ВДИГНЕМ, ПРОЧЕЕ, СТОЯЩИТЕ В ЗАБЛУЖДЕНИЕ, КАТО ОТМАХНЕМ ГРЕДАТА, ПРЕМРЕЖИЛА ПОГЛЕДА ИМ. НЕКА И ТЕ ДА СА ЧЕСТИТИ, ВО ИСТИНА ЧЕСТИТИ.

Няма коментари:

Публикуване на коментар