29 декември 2009

Философски аспекти на поведението на ап. Павел и бл. Августин

След като Aether удържа първоначалната атака на споменатите, следва "тежката артилерия" - модератор от "Православие" приканва "админа" /може би някой от модераторите на "Инославие", а може би администратор на форума/ да заключи темата. Интересно, че тук счита "Инославие" за част от "Православие", а "еретиците" от "Православие" гони в "Инославие" /на едно друго място/ - може би темата е била в "Православие" първоначално, а по-късно е преместена от Кабрал /вж. по-долу/ в "Инославие", знае ли човек кое откъде е - редно е да се пише с червено "Преместено от..., защото...". Значи, ако зависеше от Тигър, във форума трябва да пишат само Тигър и всички на райета. Едните ще ги схруска за закуска, а другите ще ги бори, докато ги пребори, и не си плюят на петите.

Следва защитата на Кабрал, който с шеговит тон обяснява своите мотиви за действия си.

Кабрал
Цитат /Кабрал/; Публикувано на: 10 Окт 2009

Темата за "Философските аспекти..." сложих в протестантство, защото там са всички възможни глупости и празнословия. Освен това няма раздел "Форум за деца". Но мястото действително е тук, защото темата е протестантска. Тези расъждения са плод на т.н. "библеистика". Библеистът [неправилно е "библеиста"] е тиквеник, който не разбира за какво иде реч в Библията, няма харизма да направи своя църква, а само дудне по библейски въпроси. Библеистиката е чисто протестантско движение, което въпреки, че нарича себе си "наука", си е чиста шарлатания. Първите и най-известни библеисти са били пряко свързани и излизат от евангелистките църкви в деветнайсти век. Атакуват християнството като "изследват" Писанията. Според първите библеисти новозаветните писания са писани около 100-150 г. след Христос. Православната църква не им обръща никакво внимание, за разлика от комунистите, които издават повечето им книги. Сега има ново течение, чиято цел е да "докаже", че християнството е подменено от "гърците", Павел и последователите му, с помоща на Петър и останалите апостоли. Истинските последователи и наследници на Христос били братята му и най-вече Иаков. Затова и се изкарват родни братя на Иисус, братя по кръв и синове на Дева Мария.

Тук евангелистите много ще се възмутят и вече се възмущават от постнатите писания, но те са служители на богоборците библеисти, защото по същество изповядват основните им ереси, че Дева Мария не е Приснодева, а майка на други деца, че "гърците" опорочили "Богът на Авраам, Исаак и Яков", че истинската вяра на Христос била подменена от Църквата и т.н.

/Цитат /Кабрал/

Следват няколко интересни мнения, но тъй като моята основна теза разглежда философските аспекти на поведението на ап. Павел и бл. Августин по отношение на жената /както ще видите по-късно/, ще ви оставя сами да ги прочетете от съответния форум /вж. линка по-горе/.

По разглежданата от мен теза е само мнението на Dadi:

Dadi
Цитат; Публикувано на: 12 Окт 2009

Aether написа:
Цитат /Aether/
... И се прави съпоставка между Св. Дух и Кундалини (тя е женски принцип) в Йога, като се стига до заключение, че са едно и също, казано по различен начин в различните учения. Като преди това се разглежда, защо жеснкия принцип е бил потъпкван в определени общества и т.н.
/Цитат /Aether/

Олеле...

Само да отбележа, че положението на жените в обществото не е непременно много директно свързано с присъствието на женския принцип в съответната духовна традиция: В Индия жените са имали (и дори и до днес имат) много по-подчинено положение отколкото в християнските общества. Наскоро четох една автобиографична книга от Махатма Ганди, където това е доста ясно описано. От друга страна християнството, в което женският принцип не е толкова явно проявен, е довело до революционна положителна промяна в положението на жената в обществото. Но човек за да разбере това, трябва да знае какво е било това положение преди това в юдейското и други общества...

Така че апостол Павел не е бил нито женомразец, нито е потъпквал правата на жените, ами просто е дал на християнските общности наставленията, които са били най-подходящи за тогавашните условия; и някои от тези наставления явно не се отнасят за днешните условия - например изискването жените да ходят със забрадки: очевидно, че когато жените ходят с къси поли или прилепнали до тялото дрехи, това че им се виждат косите е най-малкият проблем (за мъжете:)

/Цитат /Dadi/

Това е в общи линии положението до моята намеса. Тъй като съм Гост в този форум /понеже съм перманентно изгонен, но някой май вдигна тази забрана, защото никого не съм обиждал персонално, а просто изказах обща констатация, която е била разбрана за лична обида/, пиша като Гост.
Уважавам мислещите, знаещите и можещите, затова тези форумци, които са от тях, ги уважавам - и приемам техните мнения, препоръки, забележки. Но ако ми се налага мнение без задълбочена аргументация, която да обори моята теза, не мога да се съглася с ответната страна.

Няма коментари:

Публикуване на коментар